Punkty Tajemnic można nabywać poprzez odkrycia na przygodach i aktywności w mieście. Przykładowe źródła to stare zapiski, księgi, runiczne znaki itp. Wszystko co w jakiś sposób przechowuje informacje o dawnych dziejach The Ride może być potencjalnym źródłem Punktów Tajemnic. Ich zdobycie zawsze jest oznajmiane przez MG.
Punkty Tajemnic można “wydać” na różne odkrycia podczas odpoczynku w mieście. Obrazuje to czas, w którym konfrontujemy różne notatki oraz informacje w bibliotece aby ostatecznie dokonać odkrycia.
Każde odkrycie musi zostać skonsultowane z MG. Po ustaleniu gracz w zamian za punkty otrzymuje określoną informację lub wprowadza stworzony przez siebie element gry. Wiedza o odkryciu zostaje w rękach gracza, nie musi on informować o nim innych graczy. Równocześnie podkreślam, że większe tajemnice mogą wymagać kilku odkryć i trzymanie wszystkiego dla siebie może mocno przedłużyć czas namierzania danego miejsca. Ustalenia tego jak będziecie postępować z informacjami zostawiam graczom.
Koszt badań:
3: Wskazówka o ruinach/historycznej lokacji
5: Wskazówka o ruinach Netheril
4: Dodanie fabularnego elementu do ruin/historycznej lokacji
5: Dodanie magicznego przedmiotu do ruin/historycznej lokacji
Co mechanicznie oznacza wskazówkę? Lokacje mam rozpisane w następujący sposób:
Lokacja: Tajemna wieża
Wskazówka: Znajduje się na zachodzie
Wskazówka: Leży przy jeziorze, wejście do niej może być pod wodą
Wskazówka: Była domem dla czarodzieja ognia, który zabezpieczał swój dom ognistymi pułapkami
Wskazówka: Czarodziej badał magię zaklinania mocy kul ognia w broni
Zdobycie wskazówki to pozyskanie jednej z takich informacji